Sdílení aut – ano nebo ne?

Rostoucí inflace, snižování reálných příjmů, nedostatek komponentů, to všechno a spoust dalších záležitostí má vliv na automobilový průmysl. Většina lidí má starší auto a nebo více starších aut v rodině, protože buď nechtějí nová drahá auta s všemožnými elektronickými asistenty, a nebo na nová ztráta nemají peníze při dnešních cenách. Zároveň se EU všemožně snaží, aby lidem znemožnila vlastnictví vozů. Neustále v Bruselu vymýšlí spoustu omezení a zákazů, takže nakonec se auta se spalovacími motory mají přestat vyrábět úplně. To způsobí obrovskou nezaměstnanost, protože logicky si mnoho lidí raději auto nekoupí, protože zatím se ukazuje, že elektro není cesta. No a další skupina lidí si ho nebude moct dovolit. A to má vést k novince – sdílení aut.

auto audi

V praxi to má fungovat tak, že si prostě budou lidé auta někde půjčovat. Ovšem zda bude zajištěn dostatek cenově dostupných aut, to zatím nikdo neví. Jisté ale je, že i na tomto zase zbohatne hrstka lidí, a zbytek se asi bude vozit opět v koňských povozech. Vlastně ne, EU hod zakázat i chov zvířat, protože produkci moc opisu uhličitého. Nebo by jednodušší rovnou zakázat lidi?

auto mercedes

Přístup EU k většině otázek spojených s životem v Evropě začíná připomínat tragikomedii. Dnes má většina lidí v rodině několik aut, protože se potřebují dostat do práce, do školy, na nákupy, k lékaři, zkrátka hromadnou dopravou se nedostanou. Jsou místa, kde nic nejede, a nebo by člověk na spoj čekal třeba víc jak hodinu. Proč nejet autem, když ta cesta potrvá 10 minut? Nenávaznost spojů je jedním z problémů, proč je všude tolik aut. Problémy jsou provázané, a zatím je nikdo nemá zájem řešit. Točíme se v bludném kruhu. Nikdo nejezdí hromadnou dopravou – zrušíme spoje – bude jezdit víc aut – je víc CO2 – musíme zakázat víc aut. A tak pořád dokola. Je tragické, že hrstka lidí, která žije z peněz ostatních, právě těm ostatním vymýšlí způsoby, jak jim co nejvíc znepříjemnit život.

Úplně si neumím představit, jak bude slavné sdílení aut fungovat. Budou na auta pořadníky? Budou k dispozici hned? Kolik vypůjčení bude stát? Zatím jde o službu, která zcela funguje, protože ji využívá poměrně malý počet lidí, ovšem co nastane, až na toto řešení bude odkázáno daleko víc lidí?